Страници

четвъртък, 3 октомври 2013 г.

Безгреховно вкусният!



Сливовият сладкиш! Моля, приятно ми е да се запознаем! 

Отдавна тръпнех да попадна в този блог под някаква форма. Колко пъти бях приготвян, изпичан и омитан. Колко пръсти бяха облизани... Колко погледи светваха при вида ми. Чаках ли чаках... и знаех, че ще дойде и този момент! 

Бях избран! Защо? Заради разкошното ми съдържание - не съдържам захар, постен съм! И доволно пълнозърнест. Същевременно толкова вкусен и сладък... Съвършен!

Родих се преди няколко седмици и от тогава ме създават всеки ден! Но не мога да остана само в сладкарницата, искам да бъда забъркан и в твоята кухня! 





 Безгреховен сладкиш със сини сливи

100гр. типово брашно
50гр. пълнозърнесто брашно
60гр. овесени ядки
1/2ч.л. сода
1щ. ванилия
1ч.л. кардамон
300гр. фурми (обезкостени)

200мл. овесено мляко
1с.л. лимонов сок
1/2ч.л. лимонова емулсия
90мл. олио от гроздови семки

600гр. сини сливи (или колкото да покрият плътно сладкиша)

Лесен съм! Размесете всичките ми сухи съставки и добавете накълцаните фурми. Сложете мокрите и ме разбъркайте качествено! Пригответе форма за торта с диаметър 26см. и хартия за печене. Изсипете моята смес и заравнете с лъжица. Нарежете сливите на половинки и обезкостете. Наредете ги плътно една до друга с вътрешността нагоре. Нека фурната ме очаква на 180°C. Отделете ни 45-50минути, извадете и ме оставете да изстина. С преобръщането в чинията ще се справите, нали?

Това е! Сега съм изцяло ваш... 




9 коментара:

  1. Какво е лимонова емулсия - като потърсих в google ми отговори с точно тази статия... Утре го правя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лимоновата емулсия е ето това - http://hitrini.com/product/1759/emulsia-za-pechene-limon-112-g.html

      Може да се замени и с други лимонови овкусители, по възможност натурални.

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
  2. А защо да се обръща? Преди печенето сливите се подреждат отгоре, нали? На снимката на готовия сладкиш-отново са отгоре?!

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Да и мен ме интересува защо да се обръща като наистина на снимките изглежда печен със сливите отгоре без да са смачкани от обръщането. Или се бъркам?

    И се питам дали не мога да заменя фурмите (защото нямам в момента) със сушени сливи + стевия за сладост (която сливите няма да дадат колкото фурмите)?

    Чудесна рецепта все пак и ще я забъркам точно сега!:) Благодаря!

    Прекрасен блог! :) Ще следя редовно:)

    ОтговорИзтриване
  5. Приготвих го три пъти вече :) Единия път беше с круши, но със сливи ми харесва повече. Не съм го обръщала.

    ОтговорИзтриване
  6. Обръща се, за да се махне хартията за печене. :) После пак се обръща в чиния за сервиране. Разбира се, ако не ви трябва да изглежда официално, може и да си спестите салтата. :)

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...