понеделник, 9 януари 2012 г.

Какво прави салатата основно ястие?

Авокадо, червено цвекло, броколи, магданоз, семки, дресинг

След всички тези коледни, новогодишни и всякакви други празници, нямате ли усещането, че дъълго, дълго време не ви се иска да слагате нищо в устата си? 

Честно си признавам, аз прекалих с вкусотиите, въпреки че се зарекох да не приготвям такива. Какво да се прави - грижовно семейство, добри приятели... с този да се видиш, онзи да не обидиш... Времето прекарано на софрата се оказа доста повече от това, прекарано на пързалката. :)

Резултатът? Належаща нужда от олекотен режим на хранене! А какво по-леко от една салата? За щастие природата ни дарява с безчет възможности и комбинации дори и през зимните месеци.

Рукола, айсберг, магданоз, семки, дресинг

Каква е тайната на това хрупкаво, свежо ястие, така че то да бъде хем леко, хем засищащо?

Тяхно величество семената!


Знаете ли, че сусамът бъка от всякакви витамини и минерали? - изключителен източник на мед и манган, магнезий, калций (повече от колкото в млечните продукти), желязо, фосфор, витамин В1 и диетични фибри. А ако веднъж сте опитали вкуса на небелен сусам... аз лично си признавам, че съм до живот пристрастена! Няма такъв богат и приятен вкус! Скоро мисля дори да пробвам да направя сладолед от него. :)


Тиквеното семе пък е много богато на линолева киселина, фитостерин, есенциални маслинни киселини, E-vitamin и Селен. То е "храна за ума".

Лененото семе е от този тип природни богатства, от които човек не бива да се лишава.
То е прекрасен източник на диетични фибри, омега-3 мастни киселини и лигнани. Най-добре е леко да го претриете в хаванче, преди да го сложите в салатата, за да може по-качествено да се усвоят всички вещества.

Слънчогледовите семки са най-полезни за нас покълнали. Това е лесно. Накисвате ги вечерта в пречистена вода и до сутринта те вече ще са се събудили, готови да ви отдадат най-ценното си.

Червени чушки, тиква, покълнал нахут (може и варен), магданоз, семки, дресинг

Всички знаем колко полезни са ядките. 2-3 бадема или ореха, накълцани в салатата, ще дадат неповторим вкус и ще запълнят някои витаминозни липси в организма.

Има ли нужда да споменавам кълновете? Те просто искрят от живот! Ако нямате възможност да ги отгледате у дома, купете готови от магазина. Просто следете срока на годност и външния им вид. Преди да ги хапнете хубаво ги изплакнете с вода!

Авокадо, ананас, кълнове, киселец, семена, дресинг

Можете да експериментирате с всякакви сурови (а ако имате нужда и със задушени) зеленчуци. Семките и ядките ще ви заситят за дълго време, без да натоварват тялото. Ще се чувствате свежи и леки цял ден! И най-вече в пълна хармония, защото ще знаете, че сте се погрижили за себе си.

Ще споделя с вас и една универсална, изключително неустоима рецепта за дресинг. Или по-скоро комбинация. Количествата ще си ги напаснете вие. :)

студено пресован зехтин/ шарлан
лимонов сок
мед
сол
дижонска горчица
(накълцан чесън)

Зеле, червено цвекло, моркови, копър, семена, дресинг

Бон апети, мили приятели!





Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...